Reis ColombiA - Reisverslag uit Salento, Colombia van Kees Blok - WaarBenJij.nu Reis ColombiA - Reisverslag uit Salento, Colombia van Kees Blok - WaarBenJij.nu

Reis ColombiA

Blijf op de hoogte en volg Kees

16 Juli 2015 | Colombia, Salento

11 juli. Vandaag zijn we i.v.m de hitte naar een zwemparadijs geweest met Natalia en Stefan (neef van Natalia). Daar was o.a. Een bad die om de 45 minuten golven gaf, echt geweldig. Kees is erg verbrandt Het was 's middags erg bewolkt en toch verbrandt. 's Avonds uit eten geweest met de hele familie, lekker vlees vd BBQ en salades. Later koffie op het plein, gezellig. Voor 500 pesos (0,15 eurocent) heb je heerlijke koffie. Nagekletst en maar weer naar bed.
Zondag 12 juli Eerst langs het Plaza voor de koffie en toen doorgereden naar Natalia met taart, er stond feliz cuplaños op dis we deden maar of oma jarig was (ze is op 7 augustus jarig). Later zijn we gaan wandelen naar de rivier was behoorlijk ver, ook vanwege de temperatuur. Bij de rivier was een park, met speeltuin, erg druk. 's Avonds in het hotel gebleven.
Maandag 13 juli. 's Morgens een beetje gewinkeld en weer naar het plein geweest. Om 13 uur werden we opgehaald door Natalia en Oma om te gaan zwemmen. Heerlijk gezwommen met elkaar en veel gepraat. ' s Avonds zijn Natalia en Alberto (samen met Ieva de gids) en wij zijn met z'n drieeen ergens anders gaan eten. Hierna weer met z'n allen als afsluiting naar het plein geweest voor de koffie. Door de hitte (en verbrande ledematen) moeilijk in slaap gekomen.
dinsdag 14 juli hebben we na het ontbijt afscheid genomen van Natalia en vertrokken we met gierende banden door Cartago naar Pereira. Het was ca uurtje rijden maar onze chauffeur zag kans ondanks de drukte er drie kwartier over te doen (gelukkig zonder ongelukken). In Pereira werden we opgehaald door een groene jeep waar we in konden staan, we werden naar het platte land gereden. We werden zeer vriendelijk welkom geheten door Sandra en haar man. Vreselijk mooi huis (koffieplantage), er liep, vloog ook nog een papegaai rond met de naam Matthias, zeer eigenwijs beest (op een leuke manier). Verder was het hier heerlijk rustig met een waranda en een eigen zwembad waar we direct gebruik van besloten te maken. Om 19 uur gegeten en omdat er geen WIFI was hebben we spelletjes gedaan. We lagen nog niet in bed of er brak een enorm onweer los die bleef hangen tussen de bergen, behoorlijk heftig.
Woensdag 15 juli. Lekker ontbeten en hierna meegenomen voor een koffie toer. Kregen Colombiaanse kleren incl. hoed aangemeten en een koffiebak mee zodat we zelf op de plantage onze koffiebonen moesten plukken, heel leuk om mee te maken. Toen zelfgemaakte koffie gedronken en zijn we weer terug naar het huis gegaan om te eten. Het regende behoorlijk hard. 's Middags werden we om 15:30 uur opgehaald voor alweer het volgende hotel in Salento, dit is ruim een uur rijden. Hier naar een restaurant gegaan en gegeten. Verblijven momenteel in een authentiek hotel met veel hout en krakende vloeren.